Co je PPC reklama?

Ten, kdo se zajímá o internetový marketing, jistě zaslechl pojem PPC, který z angličtiny (pay per click) překládáme jako „zaplacení za proklik“. PPC reklama se vyskytuje ve vyhledávačích společností Google, Seznam, Etarget a Facebook. Její největší výhodou je tedy platba za kliknutí přímo na Vaši reklamu, tedy za nový přístup na Vaše www stránky. PPC reklamu využívají všichni ti, kteří na svoje webové stránky chtějí z vyhledávačů přilákat potencionální klienty, ale zároveň chtějí platit až za přístup zákazníka na jeho stránky.

 

Výhody PPC reklamy

PPC reklama nabízí spoustu výhod. Pomineme-li hlavní jádro PPC reklamy – platbu až za proklik, dostáváme se k dalším výhodám této inzerce. PPC reklamy se zobrazují na předem specifická slovní spojení, která jsou ve světě vyhledávačů nejčastěji používaná. Další výhodou je předem stanovený rozpočet, který nelze překročit. Každý měsíc si navíc může každý zákazník zjistit, jak byla jeho PPC reklama úspěšná pomocí přehledů. Podstatným pomocníkem je konverze, díky níž majitel webu snadno zjistí skutečnou návratnost reklamy. Na konverzi je totiž na první pohled patrné, kolik návštěvníků realizovalo obchod po kliknutí na Vaši reklamu. PPC reklama může být časově omezená a dokáže zacílit reklamu na dané město či region.

 

Jak PPC reklama funguje?

PPC reklama však není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. I placené reklamy se ve vyhledávačích zobrazují pomocí klíčových vyhledávacích slov. Tato klíčová slova (například „prodej bytu“) mají vlastní hodnotu a v placené části vyhledávače se výše zobrazí taková webová reklama, která dotuje výraz vyšší částkou. Ta se ale každý den mění, samotné vyhledávače si navíc libovolně mění pořadí podle počtu přístupů na dané stránky. Může se tak stát, že draží proklik může být ve vyhledávači na nižší pozici než proklik levnější.

 

Cena PPC reklamy

Platba za klik

  • tato varianta se spíše hodí pro menší a středně velké kampaně
  • díky této variantě jsme nejvíce motivováni ke snižování ceny za proklik
  • vytvoření PPC kampaně je zcela zdarma
  • žádné platby předem

 

Průběh

- klient si nastaví měsíční rozpočet

- do dvou dnů zasíláme návrh na odsouhlasení a spouštíme PPC reklamu

- PPC reklamu optimalizujeme, minimální strávený čas 4h/měsíc

 

Platba

Vyhodnocením uplynulého měsíce zjistíme, kolik jsme získali prokliků a účujeme si 1 Kč do 5 000 prokliků a 0.80 Kč nad 5 000 prokliků. Tímto se motivujeme k získání co nejvíce prokliků za co nejméně peněz a současně Vám umožňujeme pokračovat v kampani díky uštřenému rozpočtu.

 

Procentuální platba

  • vyloučení fixní platby
  • vytvoření PPC kampaně je zcela zdarma
  • procentuální platba se odvíjí od stanoveného rozpočtu
  • za správu PPC kampaně si účtujeme 20% z utraceného rozpočtu za měsíc (minimální částka 1 000 Kč)

 

Průběh

- klient si nastaví měsíční rozpočet

- do dvou dnů zasíláme návrh na odsouhlasení a spouštíme PPC reklamu

- PPC reklamu optimalizujeme, minimální strávený čas 4h/měsíc

 

Platba

Za uplynulý měsíc spočítáme utracený rozpočet a účujeme si 20% z této částky.